E-HIVATAL

Intézze ügyeit elektronikusan.

A linkre kattintva elérhető az e-Önkormányzati portált, ahol elektronikus űrlapok kitöltésével kezdeményezhetők az önkormányzati ügyek intézése.

Önkormányzati Hivatali Portál.

2018.január 1-től a Nyírpazonyi Polgármesteri Hivatal csatlakozott az Önkormányzati ASP rendszerhez.

Az elektronikus ügyintézési felületen (ELÜGY) gazdálkodási, iratkezelő, ipar-kereskedelmi és hagyatéki, vagyonkataszteri, helyi adózási szakrendszerhez kapcsolódó elektronikus ügyindítási és ügykövetési szolgáltatások érhetők el.

Az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL a lenti hivatkozásra kattintva érhető el.

ÖNKORMÁNYZATI HIVATALI PORTÁL.

Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az OHP-portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok, természetes személy, és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.

Az Önkormányzati Hivatali Portál itt, a portál részletes tájékoztatója pedig itt érhető el.

Az e-ügyintézéssel kapcsolatos változások figyelemmel kísérésért látogassa folyamatosan oldalunkat.

Általános ismertető az e-Ügyintézésről.

Az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedése, az eljárások gyorsítása és az adminisztratív terhek csökkentése, a magánjogi jogviszonyok, továbbá az önkormányzat és polgár közötti jogviszonyok szélesebb körű elektronizálása, az elektronikus ügyintézést biztosító szervek együttműködésének biztosítása, valamint a lakosság számára a korszerűbb és hatékonyabb közszolgáltatások nyújtása érdekében Nyírpazony Nagyközség Önkormányzata biztosítja az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdése alapján az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint. Az önkormányzatunk ezt elsődlegesen az Önkormányzati Hivatali Portál által biztosított űrlap benyújtási szolgáltatással biztosítja, amely ügyfélkapus vagy cégkapus azonosítással érhető el. Az önkormányzat az e-ügyintézés során az ügyfél kapcsolataiban az ügyfelek rendelkezés nyilvántartás szerinti szándéka szerint jár el.

Hiteles Elektronikus Postafiók (személyes tárhely, cégkapu, hivatali kapu).

Az Hiteles Elektronikus Postafiók a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, amely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Személyes tárhelyet bármely természetes személy létesíthet, aki a személyi adat és lakcímnyilvántartásban; a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában szerepel.

AVDH.

Az AVDH egy olyan szolgáltatás, amelynek keretében a jogszabályban meghatározott szolgáltató az ügyfél által rendelkezésre bocsátott nyilatkozatot az általa igazolt személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést hitelesen igazolja.

A NISZ Zrt. AVDH-szolgáltatás oldalán az elektronikus aláírással nem rendelkező állampolgárok is feltölthetnek és hitelesíthetnek dokumentumokat, ezáltal teljes körűen részt tudnak venni az elektronikus ügyintézésben.

Rendelkezési Nyilvántartás.

A Rendelkezési Nyilvántartás a személyek e-ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosultak felé megismerhetővé teszi. A szolgáltatás célja, hogy az állampolgárok – és később fokozatosan a szervezetek – számára lehetővé tegye rendelkezéseik megtételét, elsősorban az azonosítási és kapcsolattartási módokra, illetve egyéb elektronikus szolgáltatások igénybevételére vonatkozóan.

e-Papir.

Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.

Azokban az ügykörökben amelyekben az Önkormányzati Hivatali Portálon nem található űrlap, azokban az ügykörökben az e-Papir szolgáltatás útján vehető fel elektronikus ügyintézési kapcsolat az önkormányzati hivatallal.

Egyéb tudnivalók.

Tájékoztatáshoz való jog.

Az E-ügyintézési tv. kifejezetten nevesíti az ügyfelek elektronikus tájékoztatáshoz való jogát, melyet részletesen is meghatároz. Ez alapján az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szervtől.

  1. az ügyfélszolgálaton vagy elektronikus úton az ügye viteléhez,
  2. nem elektronikus úton is az elektronikus ügyintézéshez.

szükséges tájékoztatást kérni és kapni.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban személyesen a Nyírpazonyi Polgármesteri Hivatal központi telefonszámán a +36-42-581-236 vagy e-mailben jegyzo@nyirpazony.hu elérhetőségeken kaphatnak tájékoztatást.