MFP-TFB/2020 Falu- és tanyagondnoki szolgálat támogatása

Pályázatok

Projekt címe: Falu- és tanyagondnoki szolgálat támogatása

Pályázatban elnyert támogatás: 14.069.999,-Ft

Projekt rövid összefoglalója:

Önkormányzatunk 2014 július 14-tol folyamatosan tanyagondnoki szolgálatot üzemeltet. Működési engedély száma SZ-C-01/01540-4/2014 A tanyagondnoki szolgálat működtetéséhez az önkormányzat 2012 évben pályázatot nyújtott be kisbusz beszerzésére. A kisbusz a szolgálat ellátása érdekében folyamatosan üzemel, jelenleg hatodik éve és 264616 Km-t futott a gépjármű. A karbantartási költségei jelentősen megnőttek, így üzemeltetése nem rentábilis.

A MFP-TFB/2020 Falu- és tanyagondnoki szolgálat támogatása keretében Ford Custom M1 Bus M1 Titanium LWB(320) 2.00L TDCi – mHEV [185 Le] M6 9 személyes kisbusz beszerzésével magas színvonalú, alacsonyabb károsanyag-kibocsátású és üzemanyag-fogyasztású gépjármű biztosítható, mellyel Önkormányzatunk környezettudatossági, energiahatékonysági intézkedéseknek is meg kíván felelni a gazdaságos üzemeltetés mellett.

A szolgáltatás keretében, házi segítségnyújtás, orvosi ellátáshoz való jobb hozzáférés biztosítása mellett, idősebb lakosok részére gyógyszer kiváltás, szükséges élelmiszerek beszerzése, a mindennapi teendők ellátásának megkönnyítése és a közösségi programokon való részvétel megkönnyítése a célunk.

A tájékoztatás és nyilvánosság biztosítását, valamint a projekt-előkészítés és projektmenedzsmenti feladatok ellátását az Önkormányzatunk saját hatáskörén belül ellátja.

 

Sajtó:

Segítség

Többeknek segítség a gondnoki autóbusz

„A szolgáltatás és a busz is régi

Nyírpazonyban hat éve indította el az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást, tekintettel a felmerülő lakossági igényekre, tudtuk meg Dubay László polgármestertől.

Alapvető cél volt, hogy az idős, mozgásukban korlátozott és az ügyintézésben kevésbé járatos lakóinknak segíteni tudjunk.

– Persze ehhez gépjármű is kellett. Meg is pályáztunk egy 8+1 fős mikrobuszt, nagyjából a falugondnoki szolgáltatás létrehozásával egy időben, és amikor az is meglett, nagy lelkesedéssel láttunk hozzá a munkához. Rutinfeladattá vált a igénylőink bejuttatása a járóbeteg-ellátásra, Nyíregyházára. Sajnos távolsági buszokkal és sűrű menetidővel nem igazán dicsekedhet a nagyközség, ráadásul a Volán-buszok a belvárosban csak a „Piros háznál” állnak meg, ahonnan még messze van a járóbeteg-ellátó vagy a kórház. Akinek nincs hozzátartozója, vagy az éppen nem ér rá, megigényelhette az önkormányzati buszunkat. Havonta átlagban 30–40 lakos fordult ilyen okokból hozzánk. A járműveink az ételkiszállításnál, vásárlásnál is besegítettek, a nehezen mozgókat kérésre kivittünk a rendezvényeink helyszínére. Hat év alatt a járművekbe beletettünk 270 ezer kilométert, és egyre többször jelentkeznek náluk szervizgondok. Az iskolai, óvodai fellépőket is gyakran utaztattuk, és látszott a számlákból, hogy egyre nagyobb a géppark javítási költsége – sorolta a településvezető, majd áttért az új jövevényre.

– A kinézett 8+1 fős mikrobuszunkat kötelező elemként segédfellépővel is fel kell szerelnünk. Megvárjuk a támogatási szerződést, és utána keressük a márkaképviseletet, hogy megvitassuk, mi fér ebbe a 14,1 millió forintos összegbe. Az idősebb buszt is meghagyjuk, és amíg teljesen el nem öregszik, minden közlekedési erőforrásunkat kihasználjuk. Az utaskapacitások mindezt gyakran meg is követelik, korábban a reformátusokhoz fordultunk, mert nekik is van saját kisbuszuk.”